Het plan voor zondag.

Volgens Facebook heb ik deze week een evenement gepland in Rotterdam:
Zondag 8 april 2018: NN Marathon Rotterdam.

Met dank aan hetzelfde Facebook waar ik twee startnummers won op de pagina van Plutosport. Ondanks dat Dirk dit jaar geen marathon loopt (verhuizen) gaat hij toch gezellig mee. We hebben namelijk afgesproken dat we een ‘lange duurloop’ doen, zoals mijn schema op weg naar Düsseldorf aangeeft. Dat die duurloop 10km langer is dan op het schema staat nemen we voor lief en dat er meer mensen hetzelfde rondje lopen is alleen maar gezellig!

We staan zondag dus gewoon WEL aan de start van de NN Marathon Rotterdam!!!

Voor wie ons wil volgen, ook dit keer weer de vaste rubriek: voor mijn fans met alle praktische informatie:

De NN Marathon Rotterdam is de grootste marathon van Nederland. Natuurlijk heeft de marathon een site met veel informatie. Net als voorgaande jaren zal Lee Towers met zijn gouden microfoon vlak voor tien uur weer “You never walk alone” zingen. Alleen dit jaar niet op de Coolsingel, maar aan de voet van de Erasmusbrug.
Om tien uur klinkt dan het startschot en zullen de snelle afrikanen gaan strijden voor de overwinning. Ik heb startnummer 2234 en mag starten in startvak 1, het eerste startvak achter de wedstrijdlopers. Dirk start met nummer 8439 in hetzelfde startvak. Waarschijnlijk zijn wij een minuutje of drie later dan de toppers onderweg voor onze marathon.

Het plan is om samen te lopen. Omdat de lange duurlopen op mijn schema voor Düsseldorf de laatste weken in 5:00min/km gaan, heb ik dit tempo met Dirk afgesproken. Voor de snelle rekenaars onder de lezers, dan komen we uit op een eindtijd van 3:30.58.

5minperkm

De tijden heb ik op de parcourskaart gezet (foto hieronder, leesbare versie in pdf): mr18-nnmarathon_2018_DirkenRene

parcourmettussentijden

Of ons plan slaagt is ‘live’ te volgens, natuurlijk langs het parcours maar ook via de app van de marathon, te downloaden in de app-store of de google-play store. Via Live-tracking zijn we te volgen onder onze startnummers.

Extra support is dit jaar ook mogelijk.
Verschillende sponsors bieden leuke initiatieven om je favoriete loper te steunen:

Hardloopsupporter van NN: maak een video om ons te steunen en rond de 35e kilometer, waar de man met de hamer staat, komt jouw video op een groot scherm.

AA-Drink spandoek: tot en met 2 april kan je een tekst doorgeven. De leukste 100 worden gedrukt!

Ook de NS heeft een spandoek actie via Facebook. Ik kan alleen niet vinden hoe lang deze actie loopt.

Over de NS gesproken, mocht je naar Rotterdam willen komen met de trein, de NS heeft een Marathon Rotterdam Retour met korting.

Tot slot, hoe zijn we te herkennen tussen al die lopers?
De kans is groot dat ik ook deze marathon weer loop in een AV Triathlon blauw hempie met een zwarte broek en hoge zwarte kousen:

Het zal mij niet verbazen als de outfit van Dirk op de mijne lijkt…

Plaats een reactie